Idag fick jag med mig Henke på ett pass på balkongen i tidig solnedgång. Jag hade med inspiration av ett twitterinlägg från någon icke-bloggare skrivit ner ett pass bestående av 1000 repetitioner. Dvs, vi hade 10 övningar som vi körde 25 repetitioner av och så gjorde vi 4 varv av det. Det blev ca 35 sjukt jobbiga minuter med hög puls, rinnande svett och brännande muskler. Kombinationen!
Det kan ju vara så himla enkelt, det där med träning. Hemmaträning när den är som bäst. Testa vettja!

1) Knäböj med hopp
2) Armhävningar
3) Höftlyft (med ben på bänk)
4) Utfall
5) Dips
6) Rygglyft
7) Mountain Climbers
8) Knäböj
9) Plankan med ben ut åt sidan växelvis
10) Upphopp

20140105-174244.jpg

Bilden ovan är ifrån igår, då jag gjorde (i princip) ett gammalt Lofsan-hemmapass (film hos Lovisa här) vid poolen. Jag postade bilden i Lofsans FB-grupp med tankar om att försöka att inte känna sig dum när man har alternativa aktiviteter för sig bland övriga badande, soldyrkande och öldrickande gäster. Nära 100 härliga lofsianer gillade bilden och mitt hjärta svämmade över lite. Inspirationen!

Inspiration var för övrigt också att ha träningsvärk i två dagar från passet i förrgår – Lofsans (vem annars?! 🙂 ) benpyramid. Så nu har jag haft tre bra pass på lika många dagar sedan jag blev frisk, utöver de korta yogaflöden med solhälsningar jag kört ett par morgnar. Apropå yoga så är jag anmäld till ett sådant pass imorgon bitti på grannhotellet som har samma ägare som vår. Semesterträningspeppen verkar vara total såhär på sluttampen! 🙂