Vi hade som sagt en helt fantastisk helg hos Jenni, och hann med mycket på så få dagar. Jag älskar att resa, och även om detta var en liten kort utflykt så kändes det som så mycket mer, då det nu var premiär med Stella, och bara vi två som åkte över. I maj kom jag hem från NY så det var ju 9 månader sedan jag var iväg sist – kan inte minnas när det gick så lång tid mellan två resor senast! Jag fick mersmak (som alltid när jag är iväg någonstans…) och funderar om vi ska ta någon ytterligare improviserad sväng någon vecka under våren… Kanske en tågresa till Köpenhamn (och få sällis av någon av mina Göteborgskompisar möjligen?) skulle kunna vara en lagom grej?

Det här är ett litet axplock av vår helg.

Resa dit – Det var helt fullt på planet, så Stella satt hela vägen i mitt knä. Hon fick en lånevagn på Arlanda då vi fick lov att checka in buggan, och i denna sov hon gott precis innan vi boardade och var därför pigg och glad hela resan. Med napp, vattenflaska och amning klarade hon upp- och nedstigning utan minsta gnäll. En del leksaker hade jag med, men ramlösaflaskan och våtservettspaketet var roligast.

Vinbar – En mycket mysig vinbar där vi tog ett litet glas på fredagseftermiddagen. Stella ville välja, och valde ett gott, fruktigt vitt åt oss vuxna. Själv fick hon lite gröt, och nådde nästan över bordskanten där hon satt i sin Sack’n’Seat.

Det fanns ingen toalett på stället, så när vi gick vidare för middag på Ping Pong (ruggigt bra, mysigt ställe med underbara dumplings) nära Jennis lägenhet vid Liverpool Street station fick det bli ett spontant byte i en gränd. Stella verkade tycka det var bara skönt.

Mat och mys – Det blev få golv-stunder i helgen, men lite mys hos Jenni blev det såklart. Nedan sushilunch och fika och frukostar på Starbucks och Le Pain bland annat. Stellas sack’n’seat var oumbärlig, det var inte alls lika barnvänligt i London och fanns inte barnstolar nästan någonstans. Kvällens middagar åt vi på Ping Pong och Wagamama, med Stella sött sovandes i vagnen bredvid oss.

London runt – Vi gick ganska mycket, och åkte en hel del tunnelbana. Det gick bra på tunnelbanan (skulle dock ej gärna åkt i rusningstrafik), fast vi fick bära vagnen upp och ner för otaliga trappor. Två pers per barnvagn ett måste alltså om man ska åka t-bana – bara på ett fåtal stationer fanns rulltrappa/hiss.

Nedan bland annat Oxford Street, Carnaby Street, Towern, Tower Bridge, Bank Station, Covent Garden, Madame Tussauds (var ej in, bara passerade och oj vilken kö det var!), mm. Allt i härligt väder, och krokusar skymtar i bild i mitten.

Stella – var så otroligt duktig hela helgen! Hon hängde med nöjt och verkade faktiskt mysa till och med. Inga sura miner här inte! Min fina, fina bebis som jag är så stolt över! Här är vi  vid Covent Garden.

Hemresa – Även hemresan gick bra, och på Heathrow fick vi ta med buggan ända in till gaten. Hur skönt som helst! Så samma sak nu att Stella sov precis innan avresa och var vaken och glad hela resan. Då det var mindre folk fick hon ett eget säte och det var ju praktiskt att när vi väl var i luften kunna sätta henne där och sjäv få det lite lugnare.

Stort tack till min kära vän Jenni för en urmysig helg!

Och en liten tacksamhetens tanke till min före detta arbetsgivare som betalade flygbiljetten. 😉