Samarbeten och annonsering -

Samarbeten och annonsering

Om du är intresserad av att annonsera på min blogg, eller samarbeta på annat sätt så finns lite mer information här. Maila mig gärna så skickar jag över ett mediakit med mer information!

Kontakt
lisa [at] livetfrandenljusasidan.se

Om bloggen
Livet från den ljusa sidan är en personligare reseblogg med störst fokus på resa med barn och resa aktivt och med guldkant med en räckvidd på ~8-10 000 unika besökare i månaden (google analytics) vilket gör mig till en av Sveriges mest lästa resebloggar. Jag har gjort många lyckade samarbeten, och fått många utmärkelser. De allra senaste är att jag i början av 2016 blev utsedd till Sveriges 3e bästa reseblogg av en jury hos Travelmarket, och i maj 2016 prisades av Travellink som Sveriges ”most inspirational blog”.

sveriges bästa reseblogg
Tidigare utmärkelser inkluderar nominerad ”Årets reseinspiratör (familj)” Apollo, ”Veckans blogg” Reseguiden, finalist ”Bästa barnresetipsen” Supersaver och topp 5-placering i ”Travellinks bloggtävling”.

Jag driver även en resepoddAtt resa – podden ihop med Annika från Resfredag.se, som ligger på iTunes topplistor och har blivit rekommenderad i Expressen.

Läsare och målgrupp:
8000+ unika besökare / månad
2000+ unika besökare / vecka
20 000+ sidvisningar / månad
1 400+ Instagram-följare
600+ Facebook-följare
85% kvinnor
70% ålder 25-44

Exempel på samarbeten:
Länkar/reportage:  Roadtrip i USA (med barn) – mina tips
Gästinlägg: Jordanien på Resias blogg // 10 tips om att resa med barn på Reseguiden
Test av resmål/hotell/koncept: Babymoon/ Stallmästaregården
Blogg-/pressresa med reseskildringar: Kryssning Royal Caribbean – Nordic Blog Cruise
Tävlingar – Hotellnatt i Göteborg
Event-medverkan: Nya zeeland och vinerna – nzwine

Policy
*Alltid egna ord och egna åsikter
*Godkänd för F-skatt
*Medlem i Influencers of Sweden och följer de marknadsföringslagar och riktlinjer som finns för annonsering i bloggar (läs gärna mer hos Infuencers of Sweden: Riktlinjer för dig som jobbar med PR & reklam i sociala medier.)