Min träningspepp nu? Stor! Hur är er? Om den svajar så kommer här lite inspiration kring sådant som är peppande just nu;

1. Att träna långsiktigt med en PT

Att komma igång med en riktig PT – med en riktigt långsiktig plan – är otroligt kul, och där är jag nu i och med mitt fantastiskt roliga samarbete med True Workout Liljeholmen. När man har en lång plan ihop så finns möjlighet till en annan typ av start. Vi har jobbat med grundövningar, rörlighet och kontroll under belastning – med fokus att hitta och aktivera rätt muskler, och en bra utgångspunkt för mig. Nu har vi ökat också, och det känns precis hur kul som helst. Det är så lyxigt att inte planera själv, utan bara infinna sig i mysiga träningsstudion i Liljeholmen och få ett bra pass och pepp serverat.

2. Att träna utomhus

Att träna länge med en PT är en rätt ovanlig lyx, men en helt annan finns just utanför dörren. Våren med riktig värme är äntligen här, och det har börjat grönska. Inspirationen är överallt och hela tiden! True Workout kör pass utomhus också, för de fokuserar mycket på helhet – och i naturen får man mycket gratis i form av en extra dimension av mental avslappning för hjärnan såväl som upplyftande frisk luft.

Jag har ändå valt att köra inomhus just med PT – hittills – men min utomhusträning består i transportcykling. Jag har lite svårt att hitta tillfällena tyvärr, men när jag lyckas njuter jag. Och svettas med hög puls. Underbart!

Såhär såg det ut igår morse; 

3. Att gå på event – med utomhuspepp i grupp

Ett av mina bästa sätt att få motivation är att gå på något träningsevent. Ett av mina favoriter är ”Get out to Workout”, som min gamla (utomhus!-) PT coach Milla har ihop med Anna Lissjanis. Det är ett grymt kul koncept med gruppträning ihop ute i park, och fyllproppat inte bara med träningsinspiration utan också tävlingar och goodiebag och sånt. Riktigt enkelt sätt till pepp på alla plan. De kör på torsdag nästa vecka, 11 maj, i Humlegården i Stockholm kl 17. Läs mer och anmäl dig hos Milla här. 

Jag skulle så oerhört gärna gå själv, men min egentid kommer vara noll de närmaste 3 (!) veckorna, då Henke är på jobbresande fot på ett helt galet sätt under maj. Jag är lite rädd och nervös över hur sjutton jag ska klara det – men att hitta träningstillfällena kommer vara viktigt då. Jag får nog luta mig mot cyklingen för att få ihop det.

Är du inte i Stockholmstrakten kan jag tipsa om att Systrar i bergen kör en systerkväll i Göteborg ikväll torsdag 4/5 kl 18.15 med outdooryoga, mingel och reseinspiration. Läs mer här.

Bild från Systrar i bergen.

Inlägg i samarbete med True Workout – åsikter, tankar och ord är helt mina egna. 

3 Comments

  1. Pingback: Med sikte på Varberg Halvmara, starka ben & toppform! - RESFREDAG.SE

Write A Comment